8 Kasım 2013 Cuma

Klasik Müzik

Klasik müzik severler, bu müziğin insan ruhu ve bedeni üzerindeki rahatlatıcı etkisini çok iyi bilirler. Ben de tam bir klasik müzik tutkunuyum. Öğrencilik dönemlerimde ders çalışırken hafif ve kısık tonda bir parça mutlaka dinlerdim, arka fonda çalan bu müziğin öyle güzel bir etkisi var ki. sinirliyken yatıştıran, üzgünken tatlı bir mutluluk veren, yorgunken rahatlatan ve hatta uykuya rahat geçişi sağlayan bir etki bu. Utanmasam küskünleri barıştıran dicem ama :) 

Şaka bir yana, ben de çok ayrı bir yeri vardır klasik müziğin, bu nedenledir ki sanırım uzmanların, hamileyken bebeğinize klasik müzik dinletin tavsiyelerini hiç ikiletmeden uygulayanlardanım. öyle kulaklık koyup dinletmedim karnıma tabii, ama ben dinlerken sesini biraz yüksek açtım sadece artık ne kadar duyabildi bilmiyorum ama, o sese ve hatta bazı eserlere aşina olduğu muhakkak. çünkü hamileyken sürekli dinlediğim bir parça vardı, "Aguado Rondo", oğlum doğduktan sonra bu parçayı açmamızla birlikte hareketleri değişiyor, ağlıyorsa susuyor, huzursuzsa rahatlıyordu. 

Sonra biraz araştırmayla bebekler için klasik müzik cd leri olduğunu öğrendim, ve hemen 1-2 tane satın aldım.






Odasına da ufak bir müzik seti alıp koydum, uyuturken, emzirirken ya da ana kucağında kendi kendine oylanırken arka fonda müzik açık oluyordu. bu nedenledir mi bilmem; Boran hep mutlu, güler yüzlü, huzurlu bir bebek oldu. bir yaşına kadar hep müzik açıkken uyuttum, ve hemen uykuya dalardı, şimdi 2 yaşını doldurmak üzere, hala ara ara dinletirim, oyuncaklarıyla oynarken özellikle arka fonda kısık bir tonda iyi oluyor. Zeka geliştirici etkisini söylememe bilmem gerek var mı? 

Biz kolik sıkıntısı yaşamadık neyseki, ama ben kolik bebeklere de iyi geleceğine inanıyorum, en azından denemek lazım, elektrik süpürgesi, fön makinası gibi aletlerin etkisi olabiliyorsa, mutlaka klasik müziğin de etkisi vardır, unutmayın, sevgilerle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder